• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67562
+
-

ساخت بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در استان

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای فرهنگ‌سازی استفاده از دوچرخه بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم ساخته می‌شود.

به گزارش تسنیم، «عباس ذاکریان» مساحت این بوستان را 3 هکتار اعلام کرد و افزود: این بوستان در بلوار فداییان اسلام شهرک پردیسان به طول 3 هزار متر و عرض 100 برای استفاده از انواع دوچرخه طراحی‌شده و امسال عملیات عمرانی آن  آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت کاهش استفاده از خودروهای شخصی در شهر افزود: امروز نیازمند فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه به‌صورت گسترده در شهر هستیم و باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب به سمت این فرهنگ حرکت کنیم.

ذاکریان آغاز فرهنگ‌سازی برای استفاده از دوچرخه را از دانش‌آموزان و کارمندان دولت دانست و بیان کرد: برای فرهنگ‌سازی در این حوزه به‌کارگیری مکانیزم‌های تشویقی برای کارمندان دولت و دانش‌آموزان به‌منظور استفاده از دوچرخه لازم است.
معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری قم، زیرساخت‌های لازم در استفاده از دوچرخه را بیان کرد و گفت: نیازمند طراحی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری درجه‌یک، درجه‌ 2 و درجه 3 در شهر هستیم و طرح تأیید ایمنی دوچرخه، تأسیس ایستگاه دوچرخه، قرار دادن دوچرخه اشتراکی و همچنین در نظر گرفتن پارکینگ دوچرخه در دست بررسی قرار دارد.

ذاکریان از اتمام طراحی بوستان ویژه دوچرخه‌سواری در شهر قم خبر داد و اضافه کرد: این بوستان به‌صورت کاملاً تخصصی ویژه استفاده دوچرخه طراحی ‌شده و نمونه آن در کشور وجود ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید